Dag 1 en 2 - Reisverslag uit Manhattan, Verenigde Staten van floorenjeroen - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2 - Reisverslag uit Manhattan, Verenigde Staten van floorenjeroen - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2

Door: Floor

08 September 2015 | Verenigde Staten, Manhattan

Dag 1

It's finally here! Maandenlang, wat zeg ik, jarenlang hebben Jeroen en ik hier naartoe geleefd. Onze Canadareis gaat beginnen! First stop: New York City. Geen slecht begin, al zeg ik het zelf.

Van tevoren hebben we al de nodige voorbereidingen getroffen, waaronder de New York City pass gekocht. Met deze kaart hebben we toegang tot de nodige toeristische attracties, zonder daarvoor in de rij te hoeven staan. Als eerste werk gingen we deze kaarten ophalen op 49th street. Wisten wij veel dat dat aan Times Square ligt! Dan kom je toch wel even NY binnen met deze eerste indruk.. Natuurlijk hebben we daar de nodige winkels bekeken: Disney Store, M&M store en Toys R us. Alleen maar superlatieven...
Vervolgens richting Fifth Avenue waar we weer ons ogen uitkeken. We vallen hier van de ene verbazing in de andere. 'Bij toeval' liepen we hier langs Rockefeller center. Daar moesten we natuurlijk deze stad even van boven bekijken. What a view! Heel gaaf!

Ook zo opvallend: midden op Fifth avenue, tussen alle winkels in, komt ineens de geweldige St Patricks Cathedral tevoorschijn! Die hebben we natuurlijk ook van dichtbij en vanbinnen bekeken.

The city that never sleeps, wordt wel eens gezegd. Nou dat hebben we begrepen hoor! We wilden The Empire State building by night. Gelukkig was dat voor ons het laatste van de dag, want er stond een wachtrij van 1,5 uur. Maar dan: wat een uitzicht met al die lichtjes vanaf de 86e verdieping!

Nu is het eindelijk tijd om naar bed te gaan... We zijn gebroken na al die eerste indrukken en hebben natuurlijk last van het tijdsverschil.

Morgen wacht weer een fantastische dag: eerst naar Ground Zero, daarna naar Little Italy en Chinatown. 's Avonds wacht Roger Federer op ons voor zijn wedstrijd tegen John Isner op de US open! Dat wordt vast weer een dag vol nieuwe en spannende indrukken.

Dag 2

Vandaag is vooral een dag met veel kilometers in de benen. Te beginnen met Ground Zero. Hier krijg je wel de koude rillingen van zeg, als je je beseft wat zich hier heeft afgespeeld 14 jaar geleden. Ondertussen is de wederopbouw van de nieuwe toren bijna voltooid, met zijn 94 verdiepingen en 540 meter hoogte kan die er ook wat van! Met onze NYC pass konden we ook het 9/11-museum in. Hier vind je vooral overblijfselen van de gebouwen en herbeleef je deze dag door de ogen van de New Yorkers. Je wordt er wel even stil van.

Daarna door naar de Brooklyn Bridge. Veel drukte, maar vooral een prachtig uitzicht op deze mooie stad!

Vervolgens via de wijk Soho met de nodige leuke winkeltjes ;) naar Little Italy en Chinatown (dat zeg ik: veel kilometers.....) Vooral in Little Italy waande je je in Italië, met al z'n restaurantjes waar je bijna ingetrokken wordt als je er langs loopt.

's Avonds is het tijd voor toch wel een(zoveelste) hoogtepunt in onze, nu al, geweldige vakantie: de US open! We hebben tickets voor het Arthur Ash- stadium en 's ochtends heb ik al ontdekt dat wij een geweldige wedstrijd te zien zouden krijgen: de Amerikaan John Isner tegen publiekslieveling Roger Federer!! Oh ja, en daarvoor nog een potje van Kvitova tegen Konta, maar daar kwamen we niet voor, hihi. Natuurlijk heel Amerikaans: eerst het volkslied zingen voor de spelers het veld opkomen. Daarna barst het los! Heel opvallend: vooral dus bij de opkomst van Federer. Niet gek, want wat een wedstrijd! Federer wint met 7-6 7-6 7-5.

Wat gaaf was dit!!!

Ondertussen is het 9u30 op dag 3 (we lagen er nogal laat ik, dus we slapen vandaag een beetje uit) en we hebben een fietstocht door Central Park op het programma staan, dus DOEI!! We gaan weer op pad!

Veel liefs,

Jeroen en Floor

Ps. had ik al gezegd dat t hier HEET is...?

• 08 September 2015 - 16:45

Ruh:

WAUW! Wat een geweldig eerste verslag en gave foto's! Ik zie al bruine benen :)
    Ik kijk al uit naar de volgende, dan kan ik stiekem het kantoorleven even ontvluchten door met jullie mee te genieten, hihi.
    Dikke kus! xxxx

• 08 September 2015 - 16:56

Mama:

Wat geweldig! En wat heerlijk geschreven, wij beleven het zo helemaal mee. Ben wel een beetje jaloers! Maar jullie verdienen het, geniet er maar lekker van! XXX

• 08 September 2015 - 16:59

Mama:

Kunnen jullie de foto's eerst kantelen voordat jullie ze plaatsen? Heb een stijve nek! We kunnen ook niet alle foto's openen. Zijn dat misschien filmpjes? De eerste herkende ik: ToysRus!!!

• 08 September 2015 - 21:00

Virginy:

Wat fijn dat jullie er met volle teugen van genieten en ons laten meedelen. Nog heel veel plezier.

• 08 September 2015 - 22:03

Peeke:

Floor en Jeroen, wat een prachtige verhalen van jullie belevenissen, ik vind het heerlijk om te zien, hoe jullie genieten. Het is jullie gegund, jullie hebben ernaar toegeleefd en hebben 't verdiend. Ik kan niet wachten tot de volgende verhalen en foto's.
    Pee

• 09 September 2015 - 10:24

LaurA:

Joehoe! Klinkt goed! Ik ben helemaal niet jaloers! ;) geniet ervan samen!! Liefs! X

• 09 September 2015 - 11:52

Joop:

Genieten zeg! En wat hebben jullie lekker weer.

• 09 September 2015 - 13:01

Ronald:

Blijft geweldig om te zien New York. Geniet van de rest van jullie Amerikaans/Canadees avontuur.
    Ben benieuwd naar de volgende foto's. Have fun!!!

• 09 September 2015 - 14:23

Peter:

Heel mooi hoor! Ben benieuwd naar de rest. Geniet er nog van!

• 10 September 2015 - 12:10

Miranda:

stik jaloers maar o wat gun ik jullie deze geweldige ervaring !!!!!! mooi fotboek maken erna he, geen pc gedoe