Dag 10, 11, 12 & 13 - Reisverslag uit Vancouver Island, Canada van floorenjeroen - WaarBenJij.nu Dag 10, 11, 12 & 13 - Reisverslag uit Vancouver Island, Canada van floorenjeroen - WaarBenJij.nu

Dag 10, 11, 12 & 13

Door: Floor

19 September 2015 | Canada, Vancouver Island

Dag 10

Mijn verhaal wordt vast niet geloofwaardiger als ik steeds maar blijf vertellen hoe geweldig en mooi en gaaf alles niet is. Toch is het zo, iedere dag zien we wel iets nieuws, wat onze vorige ervaringen weer overtreft.

Vandaag gaan we richting Jasper National Park. De route die je hiervoor neemt is een 200 km lange weg genaamd Icefield Parkways. Vantevoren hadden we al begrepen dat dit een van de mooiste routes van Canada zou zijn. Nou, dat klopt. We hebben ongeveer de hele dag over die 200 km gedaan, overal gestopt omdat we dan weer een mooi meertje zagen, dan weer een geit langs de weg, enz enz enz.

We kwamen oa. langs een geweldig mooi en stil meertje. Heel klein en onbekend, dus we weten niet eens hoe dit meertje heet. Je hoorde er geen enkel geluid en het uitzicht was geweldig.

Als laatste gingen we nog even langs Edith Lakes en daar zagen we niet figuurlijk maar letterlijk beren op de weg! Eindelijk een grizzly bear!! De beer had niet eens in de gaten dat al die mensen eromheen stonden, dus we hebben geweldige foto's kunnen maken. Doel bereikt!

Dag 11

Na een overnachting in lodge waar de elanden gewoon over de binnenplaats liepen, gingen we 's ochtends met de Jasper Skytram de bergen op. Het was bewolkt, maar met de gondel zouden we boven de bergen uitkomen. Dat klopte inderdaad, maar we kwamen ook weer in de sneeuw! Ijskoud natuurlijk. Maar we hebben een hele mooie wandeling kunnen maken in de sneeuw, met een uitzicht over alle bergtoppen in de omgeving.

Daarna hebben we nog een flinke tocht voor de boeg, want we rijden meteen door naar Clinton, richting Whistler National Park. Ook hier weer een route door de bergen met amper huizen. Het lijkt ook wel of de tijd hier jaren heeft stilgestaan, zoals alles eruit ziet. Hele oude, slecht onderhouden huizen met soms hun auto's ergens tussen de bosjes geparkeerd.

Dag 12

Ook nu weer een flinke rit voor de boeg, want vandaag rijden we, door Whistler National Park om zo toch nog wat moois te zien, richting Vancouver om daar de boot naar Vancouver Island te nemen.

We stoppen hier en daar nog en gaan uiteindelijk 's avonds de ferry op die ons naar Victoria op Vancouver Island brengt.

Dag 13

We hebben vannacht in een hotel geslapen, waar we ook gratis fietsen kunnen huren. Dit doen we dan ook, dus we rijden gezellig op de fiets richting downtown Victoria. Eindelijk weer eens een ander vervoersmiddel dan die eeuwige auto. Victoria is de grootste stad van het eiland en ligt aan het water. Nog steeds is de stad niet heel groot, dus we hebben zo ongeveer de hele stad doorkruisten een super gezellige dag gehad.

Helaas reist het slechte weer tegenwoordig met ons mee, want het was fris en regenachtig vandaag. Ook voor morgen wordt er de hele dag regen verwacht, en dat terwijl we morgen op walvissentocht gaan! Toch hebben we er super veel zin in en we gaan een super leuke dag tegemoet!

Veel liefs,

Jeroen en Floor

• 19 September 2015 - 23:12

Virginy:

Wat een geweldige vakantie hebben jullie! Zo te horen het ene mooie plekje na het andere. Super leuk om dit allemaal te lezen ondersteund met wat foto's.
    Geniet er nog maar van.

• 20 September 2015 - 11:09

Mama:

Wat mooi weer! En wat zien jullie een prachtige plekken en beesten. Het zal tegenvallen als jullie weer aan het werk zijn, maar dan zijn jullie wel een geweldige ervaring rijker!

Liefs,
    Mama

• 20 September 2015 - 18:35

Oma:

Weer een leuk verslag. Ja, het weer zal nu wel een beetje tegenvallen, want ook daar is het herfst.
    Hier gaat het nieuws als maar over de vluchtelingen die Syrië ontvluchten,. Merken jullie daar ook iets van?
    Blijf genieten! XXXXxxxxxxxxxxxxxxxx

• 21 September 2015 - 11:19

Henriette En Frans:

Schitterend mooi daar. Wij zijn net terug uit Oostenrijk, geen beren maar koeien op de weg. Toch net even anders. Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben daar. Geniet ervan. Ook wat minder weer heeft z'n charmes en geeft een andere kijk op de natuur.

Groetjes

• 21 September 2015 - 19:22

Vader Joop:

Ongelooflijk; wat 'n ervaring!

Gaan jullie nog naar de V.S. ??!!

Ligt tenslotte naast jullie "deur"! Seattle b.v.

Love opi

• 22 September 2015 - 15:15

Ruh:

Ha lieve zuster en schone broeder!

Ik liep een beetje achter met het laatste verslag, maar ik ben weer bijgelezen! Geweldig!
    Het blijft een genot om over jullie reis te lezen.

Ik ben blij dat ik je nog gesproken heb :)

Miss you!
    xxxx

• 23 September 2015 - 19:34

Oma:

Oooo, jullie zijn aan het aftellen. Okee. Hier is het ook leuk, maar geen vakantie, dus aan het werk.
    Geniet dus nog en wij wensen jullie een hele goede reis. Veel liefs