Dag 14, 15, 16 & 17 - Reisverslag uit Vancouver Island, Canada van floorenjeroen - WaarBenJij.nu Dag 14, 15, 16 & 17 - Reisverslag uit Vancouver Island, Canada van floorenjeroen - WaarBenJij.nu

Dag 14, 15, 16 & 17

Door: Floor

23 September 2015 | Canada, Vancouver Island

Dag 14

Nou, die walvissentocht ging mooi niet door. T regende, en vooral waaide, erg hard, waardoor de organisatie had besloten de tocht niet door te laten gaan. Heel jammer, want Jaap (een vriend van Jeroen) was voor 2 dagen bij ons op bezoek. Toen zijn we op advies van de organisatie een wandeling door het bos gaan doen, waar we dan zeker zwarte beren zouden zien die zalm uit de rivier halen. Nou dus ook mooi niet, want er waren delen van het wandelpad afgezet.

Deze dag viel dus letterlijk in het water... Uiteindelijk zijn we dan maar lekker gaan relaxen op onze kamer en de mannen in de hot tub van het hotel. Daarna lekker in het restaurant gegeten met een fles rode wijn erbij, om deze dag toch nog goed af te sluiten.

Dag 15

Omdat het vandaag weer regende, en onze tweede poging tot een walvissentocht alweer in het water viel, zijn we met z'n drieën naar Nanaimo gereden, een stadje verderop. Hier was het wel lekker zonnig en warm dus hebben we lekker op t terras geluncht en daarna was t voor Jaap helaas alweer tijd om naar Seattle terug te rijden.

Wij hebben uiteindelijk ook nog lekker in de hot tub van het hotel gezeten en lekker op ons gemakje gegeten en gedronken.

Dag 16

Eindelijk! Mooi weer, zon en vooral: geen wind! Vandaag konden we eindelijk de walvissentocht gaan doen. Achteraf was t maar goed ook dat we niet eerder konden, want t was nog best fris op de boot. Maar, wat was het geweldig! We hebben in totaal een tocht van 7 uur gemaakt, en hebben orka's, walvissen en dolfijnen gezien! Stuk voor stuk geweldig om te zien en om mee te maken. Tussendoor kregen we nog een zeer goed verzorgde lunch op Stuart Island, een eiland verderop met een prachtig uitzicht.

Deze dag was echt top we gingen dan ook met een voldaan gevoel slapen.

Vandaag miste ik, volgens mij, ook voor het eerst van haar leven de verjaardag van Renée, m'n lieve zusje, wat ik natuurlijk erg jammer vind. Dus: HAPPY BIRTHDAY en een dikke kus als jij ook weer terug bent van vakantie!

Dag 17

We rijden vandaag helaas alweer naar onze op 1 na laatste bestemming: Ucluelet, aan de andere kant van Vancouver Island. Ook hier wordt er geen mooi weer verwacht, maar geen nood, we hebben hier een jacuzzi op het balkon, dus we vermaken ons wel! Vanuit de jacuzzi kijken we lekker t water op, dus we hadden het niet beter kunnen treffen!

We hebben ook een eigen keukentje, dus Jeroen heeft heerlijk voor me gekookt, en we komen lekker bij van alle indrukken en ervaringen van afgelopen weken.

Veel liefs,

Jeroen en Floor

• 23 September 2015 - 20:55

Mams:

Wat een pech, dat weer! Maar laat het geen spelbreker zijn, een beetje rustig aan doen is ook niet verkeerd. Kunnen jullie even lekker bijkomen en alles verwerken. Én jij kon dan ook dit verhaal schrijven en daar zijn wij dan weer heel blij mee! We hebben net foto's gekregen op de app, maar we zijn wel heel benieuwd naar alle andere foto's.

Dikke kus en dank voor alle verhalen!

• 23 September 2015 - 21:07

Papa:

Iedere keer kijk ik weer uit naar alle mooie verhalen, we leven heel erg met jullie mee. Door deze blog en de toegestuurde foto' s kunnen we jullie op de voet volgen en zien hoe jullie genieten. Maar toch kijk ik ook uit naar jullie terugkeer, om de verhalen rechtstreeks te horen. Waarschijnlijk denken jullie daar anders over en willen jullie nog veel langer blijven. Veel plezier nog de komende dagen in het land van Maple Leaf.

Papa

• 24 September 2015 - 02:02

Ruh:

Gelukkig weet ik al een beetje wat het vervolg is hihi :) Want dit weer is inderdaad wel een beetje jammer!

Die kus hou ik graaaaaaaag tegoed! I miss you!

Morgenochtend mag ik vertrekken :) daarna is het weer sister-time!
    Love!